U.E.S a l’Esperó de les Orenetes

Al Congost dels Esplovins on bufa l’Espunyola, un vent local molt agradable que bufa cap al sud, hi ha L’Esperò de les Orenetes. Una magnífica paret de dimensions enormes, on trobarem ambient i roca immillorable.

Aproximació:
Pujant d’Oliana cap a Coll de Nargó, abans d’entrar al túnel de l’Obaga Negra, deixant la C14 i prenent la carretera vella a la dreta. Aparquem el cotxe al primer revolt i pugem pel barranc de l’esquerra de la paret seguint fites, el preu de via es troba a la part més baixa de l’esperó.

Observacions:
El primer tram es pot fer molt rapidament i no te pèrdua, perquè tan sols es tracta d’anar seguint els parabolts. El segon és molt més vertical i mantingut, també està completament equipat però és més exigent. L’onzè llarg és molt continu, llarg i amb un bon pati i bona presa adherent, sense dubte, el millor de la via.

Descens:
Marxem a l’esquerra seguint marques blaves amb atenció, resseguint esperons i cingleres, fins a trobar el rètol de l’itinerari Nubiola que és un camí equipat (descens de la Ferrata Regina) 2 h. fins al vehicle.

Positiu:
· Roca de primera, molt adherent.
· Ben assegurada i equipada.
· El segon tram és el millor de tot sobretot els últims llargs.