Vertical al Penya Segat de la Falconera

Via discontinua i amb roca agraïda per autoassegurar-se però no de gran qualitat; De totes maneres si li sumem l’aproximació, el descens i l’entorn, ens proporciona una bona combinació. Les vies que hi ha per la zona com per exemple la Chani, són compromeses i exposades.

Aproximació:
Hem d’anar al Garraf i un cop entrem al poble, passat el túnel que va per sota de la carretera, hem de seguir tot recte, fins a passar un altre túnel i tombar a la dreta en direcció el port esportiu. Seguim recte i de seguida veurem una esplanada de terra per aparcar. Caminem en direcció al penya segat per un sender que sorgeix entre vegetació i després de creuar una mena de séquia seca arribem a peu de via.

Observacions:
Primer farem un flanqueig per arribar a la primera reunió, cal anar amb compte tant de primer com de segon perquè hi ha algun pas que altre. Sortim de la R1 i anem directes a un pitó, seguim amb tendència a la dreta i trobem un altre pitó (bagues), uns metres més amunt en tendència a la dreta i arribem a la segona reunió. El tercer llarg va recte per una fissura que després es tomba i anem a buscar una gran feixa on hi ha la tercera reunió. Seguim un tros caminant fins a una bona placa equipada amb espits i l’escalem fins l’ultima reunió.

Descens:
Pugem fins al cim i després baixar per la bonica aresta de l’est. A la dreta de gran feixa hi ha un passamà que porta un ràpel que nosaltres no vam fer.