Fanal Nocturn, Àger, escalada, ressenyes, Cap del Ras, Lleida

Fanal Nocturn a Àger

Tibant fort en aquesta via que és una de les perles del Cap del Ras, a mesura que anàvem fent metres ens agradava més, tot i que no ens podíem distreure gaire doncs no volíem fer la baixada a les fosques. El premi va ser arribar al cim i contemplar els Pirineus ben nevats, un paisatge hipnotitzant que se’t queda gravat per sempre.

APROXIMACIÓ
Des d’Àger prenem un desviament a mà esquerra, direcció Colobor. Seguim recte en direcció a la paret, deixant a mà dreta el camí que va a l’antic refugi, fins a l’alçada de la via (sostres característics a mà esquerra). Aparquem i pugem uns metres. (Nom escrit al peu).

OBSERVACIONS

Una línia molt ben trobada amb passos molt estètics i roca de qualitat. Nosaltres vam empalmar el segon i el tercer llargs fent una mica d’ensamble. El quart i el setè ens van agradar força, encara que els vam trobar obligats i exposats. Per sort, la roca ofereix moltes opcions d’autoprotecció.

DESCENS
Anem en direcció Est resseguint el precipici fins a trobar una gran fita, prenem el camí i sortim a la paret per una bona feixa que ens porta al bosc de peu de paret fins a arribar altre cop a la pista. Si no trobem aquesta gran fita, més endavant hi ha un altre camí de descens fins a la pista.