Gavinódrom a les Roques Bessones

gavinodrom, solius, roques bessones, escalada, ressenyes, funklimbs, esportiva

La via va per la cara oest i per això va bé escalar al matí si estem a l’estiu. Es tracta d’una de les vies més llargues de la zona, d’escalada variada, que ens permetrà fer moltes tècniques de progressió: placa, fissura, adherència, flanqueig…i tot en un entorn força tranquil.

APROXIMACIÓ
A la carretera que va de Llagostera a Santa Cristina d’Aro ens desviem cap a la dreta, seguim endavant i aparquem a una esplanada de terra. Agafem el camí que baixa cap a les roques i el deixem per seguir un corriol a mà esquerra que ens deixa a una altra pista. Seguim baixant fins a arribar a peu de via on hi ha un gran arbre cremat.

OBSERVACIONS
El primer llarg és molt fàcil, però cal anar amb compte per la molsa. Són uns 20 mts amb un parell d’assegurances i reunió de parabolts. El segon llarg és més curt i difícil pel que escala de segon, a causa del possible pèndul. El tercer llarg és més vertical i puja per un diedre. Després de la tercera reunió arribem a l’aresta, seguim grimpant fins a trobar un cable de vida. El seguim fins a la segona reunió d’una de les vies d’esportiva de la cara sud de les Roques Bessones

DESCENS
Rapelem amb una sola corda, és una mica just i toca desgrimpar els últims 3 m. Nosaltres vam tornar per un altre camí aprofitant per fer una ruta circular. Val la pena portar una corda simple d’esportiva i aprofitar per escalar una mica més.