Jaume Torrens Calvo a la Cinglera del Bolet

jaume torrens calvo, la castellassa, escalada, sant llorenç, la mola, ressenyes, conglomerat, terrassa

Una via per a col·leccionistes Sant Llorentins i fer una “petita randonnée”. Si volem allargar la visita, podem baixar altre vegada per la canal i escalar la Normal de la Castellassa.

APROXIMACIÓ
Des de l’aparcament del carrer Vista Alegre prenem el camí cap al Mal Pas de la Castellassa. Una vegada arribem al Pla de la Castellassa pujem per la canal de l’Elefant per un corriol que neix a mà esquerra. A mitja canal, en una petita clariana, està el peu de via.

OBSERVACIONS
Comencem a escalar cap a una cornisa que recorrem flanquejant cap a la dreta i buscant el primer parabolt. Aquí seguim pujant sempre amb direcció cap a la dreta. Trobem 2 assegurances més i passem el pas més difícil de la via (V). Muntem la primera reunió en una zona d’arbustos i arbres baixos. Comencem l’últim llarg amb un altre flanqueig bastant exposat. Aquí hi ha un sol parabolt. El final de la via és una rampa fàcil i l’última reunió es munta en un arbre.

DESCENS
Tornem caminant i recorrent la carena per dalt. Ens vam ajuntar amb el Camí de l’Monjos que baixa de la Mola i arribem a l’aparcament fent una circular.