Cerdà-Pokorski a la Roca de l’Ordiguer

cadí, nord, Joan Cerdà, Heinz Pokorsky, cerdanya, estana, prat cadí, escalada, via llarga, ressenya, rock climbing, catalunya, climb, climbing, arrampicata, pirineus

Una de les clàssiques de la zona i a més, molt exigent i mantinguda de les que et demanen desplegar tot el “savoir-faire” per poder gaudir-la. A més, podem delectar-nos de la meravellosa natura que ens envolta, mentre escalem. Sense dubte, un dels llocs més bonics dels Països Catalans.

APROXIMACIÓ
A Coll de Pallers deixem el cotxe i pugem pel camí (PR C-21) fins a Prat de Cadí, travessem el prat en direcció a la Roca de l’Ordiguer tot pujant un tros de la Canal del Cristall i despres flanquejant fins l’evident diedre on comença la via.

OBSERVACIONS
La via té dues seccions ben definides, l’inici i el final, al mig hi ha un tram que hem fet en “ensamble” on el pas més difícil és a una mena de canal-diedre. No trobarem cap expansió fins que no arribem a la quarta reunió, on hi ha un forat ben profund a terra. Tant l’inici com el final tenen en comú diedres i fissures d’escalada atlètica i tècnica. Compte si tenim alguna cordada per sobre, la roca no sempre és la millor i és fàcil que ens caiguin alguns rocs.

DESCENS
Sortim de la reunió i seguim aresta amunt fins a una feixa que baixa cap a l’esquerra i que està marcada amb fites, aquesta ens mena fins a la Canal del Cristall. Baixem tota la canal i enllacem amb el camí d’aproximació. Vigilem no agafar una variant que neix a un collet i que baixa uns metres per arribar a una feixa que acaba amb una canal molt rentada i que té una caiguda molt lletja.