Cabirol al Turó del Gurugú

croquis, ressenya, escalada, la mola, sant llorenç del munt, gurugú, cabirol, rockclimbing, climbing, tradicional, equipada, maps

Ruta oberta en un dels racons més oblidats pels escaladors i que gràcies al confinament se li està traient tot el potencial. La via es de les més llargues de la Mola i segurament acabarà sent una de les clàssiques de la zona.

APROXIMACIÓ
Sortim del Carrer Vista Alegre on aparquem, per anar al Coll del Malpàs. Una vegada allí agafem un camí cap a la dreta, passant uns metres per sota del cim del Turó del Gurugú i baixarem fins al Coll de Grua. Des d’allí prenem un corriol a l’esquerra en direcció al vessant Est del Gurugú. Quan més o menys estem a l’altura, trobarem el Gorg del General i allà tan sols ens caldrà travessar el bosc amunt per anar a peu de paret. L’inici de la via l’identificarem facilment sabent que queda just a l’esquerra de la via Fràgil on clarament té un primer espit de color vermell.

OBSERVACIONS
Via de placa desplomada i amb poques possibilitats d’autoprotecció, per sort, ben equipada rebaixant l’exposició al màxim. La primera tirada és llarga, atlètica i mantinguda fins que s’arriba a un punt on cal flanquejar i es més amable. Els darrers llargs segueixen sent mantinguts i trobarem un parell de sostres que podrem superar a cop de pedal si no tenim el grau.

DESCENS
Des del cim anem a buscar un corriol a mà esquerra que ens mena al Coll del Malpàs on trobarem el camí d’aproximació.