Del Cuervo al Braguer + Aresta Sud a la Desgraciada (Albarda Castellana)

montserrat, escalada, rock climbing, croquis, ressenya, escalada tradicional, artifo, albarda, braguer, cuervo, desgraciada, funklimbs

Bona combinació de vies en un entorn, preciós i solitari. L’equipament està força envellit i de vegades costa de veure, l’escalada es entrentinguda i variada. Un tresor!

APROXIMACIÓ
Des del pàrquing del Monestir pugem cap a Sant Jeroni pel pas dels Francesos. A l’altura del Puntal de l’Albarda prenem el camí que va en direcció a la regió de Gorros, avancem uns metres fins a trobar a mà dreta, una gorja de forats profunds per on ens enfilarem deixant el camí. Busquem un coll en direcció a l’Albarda i baixem cap al sud per camí més o menys fressat, amb una mica d’intuïció arribem a la base del Braguer.

OBSERVACIONS
La primera tirada ressegueix, en els primers metres, una fissura que té més mal aspecte de què realment és, després continua per una bona placa. Cal dir que nosaltres hem fet una variant més directa i que la reunió la fem a dos parabolts. A la tercera tirada es fa un bon tram d’artifo equipat amb reblons ben rovellats i alguns una mica malmesos. El ràpel del Braguer l’han reforçat fixant una corda a una bona reunió.

DESCENS
Fem un ràpel de 25 metres pel vessant oest. Després pugem uns metres en direcció nord cap a un coll i seguim. Primer flanquegem i després baixem fins a trobar el camí, tot fent una mica “el senglar”, això sí. No cal fer el cim de l’Albarda.

Advertisement

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: