Del Tronc al Calderer

clau, vintage, escalada, pedraforca, anglada, del tronc, cara nord, via llarga

La gran paret nord del Pedraforca en ofereix moltes possibilitats i sense dubte asquesta es una bona opció per fer un bon combinat.

APROXIMACIÓ
El començament és una vegada hem travessat una gran feixa herbada de la via Pany. Ens haurem de situar en paral·lel al marcat sostre, just on es veu el tronc característic que dona el nom a la via. Nosaltres hem accedit per la mateixa Pany, però també es pot fer des de la via Gran Diedre o altres.

OBSERVACIONS
Un traçat poc repetit que val la pena explorar. Els dos primers llargs són els més entretinguts i sinuosos, important posar cintes ben llargues per evitar el fregament.

Cal destacar que actualment el primer llarg no l’escalem per on ho van fer l’Anglada i el Muñoz sinó que ho fem per una variant de V+ que va per la dreta. L’itinerari original pujava tot recte aprofitant unes fissures fins a la R1, i l’itinerari actual comença uns quants metres a la dreta i fa un flanqueig molt obligat (V+) cap a l’esquerra, que enllaça amb l’itinerari original ja pràcticament arribant a la R1.

Anar atents si tenim cordades per sobre, segurament caurà més d’un roc. Roca prou bona tot i que hi ha algun tram mediocre. Si alguna cordada es vol entretenir, es pot restaurar alguns cordinos que hi ha al sostre, nosaltres no ho vam fer perquè no portàvem.

DESCENS
Acabem de pujar uns metres en direcció al Collet de la Cova i baixem per sota el Gat canal avall (senyalitzat amb pintura).