Integral Farigola Indòmita a Malanyeu

La Paret del Devesó a Malanyeu, un lloc molt pintoresc a prop de Berga amb una roca calcària ben curiosa, tota foradada com si fos un formatge tipus gruyère. La via Integral Farigola Indòmita, és la unió de dues vies molt verticals, la primera té algun tram exposat i la segona és més mantinguda.

Aproximació:
Travessem el poble per l’esglesia fins arribar a un mas, just abans surt un cami que s’endinsa al bosc, creuem una riera i un filat electric i seguim fins a peu de paret. La via comença just a la perpendicular a la dreta d’un bosc penjat en forma de ve baixa que hi ha a la part central de la paret i trobarem les inicials “SC” (Via Stoc de Coc) pintades a peu de via.

Observacions:
Anem en diagonal a l’esquerra per anar a buscar un pont de roca visible des del peu de via. Escalada mantinguda que podrem reforçar amb flotants. El segon llarg segueix per la placa. És un tram molt vertical i també cal fer ‘excursions’ però la roca és molt bona. Primer anem recte amunt i després flanquegem amb finesa per anar cap a un bosc penjat, pugem uns metres per l‘esperó i travessem el bosc fins a situar-nos a peu de la Gruyere. Ara toca una placa de 40m. Mantinguda però molt ben assegurada on només ens haurem de preocupar d’escalar i gaudir de valent. L’últim llarg és un petit mur de 5 metres amb un pas ben bonic fins a la reunió que fem en una gran alzina.

Descens:
El descens l’hem fet per la via Stoc de coc. Cal parar atenció per fer el segon ràpel doncs el primer baixa fins al bosc penjat i la segona instal·lació és una mica més avall. Nosaltres vam aprofitar un arbre per rapelar fins al segon punt i d’allà estirant les cordes vam arribar a terra.