Esperó del Silenci a la Valldan

La Serra de Valldan és una d’aquelles raconades que enamoren, les parets fan una mena de circ, un oasi del qual no voldríem marxar mai. Quin tresor!

APROXIMACIÓ
Agafem la pista asfaltada que surt dels Bombers d’Oliana fins al Camping de la Valldan, aparquem el cotxe i agafem una pista que va en direcció a les parets. Passem una bassa i continuem cap a l’est i quan estem més o menys situats vers l’esperó passem pel costat d’una tanca i pugem pel bosc per un camí més o menys fressat i amb algunes fites.

OBSERVACIONS
Via de baix compromís i exposició que entre flanquejos i plaques verticals, es converteix en una “arrampicata divertindosi”. L’únic que trenca una mica la continuïtat és un curt llarg que vam fer amb estreps i que en lliure deu ser força picantó. L’aproximació i el descens (amb 2 ràpels) es força bruta però més o menys fresada i amb fites. Es nota que la zona encara és força verge.

DESCENS
Desde el cim anem cap a l’Oest fins a un coll ben definit on hi ha dues instal·lacions de rapel (45+20m.) i tornem més o menys enllaçant amb el camí d’aproximació.