Richard in Chains al Pollegó Est

escalada, via llarga, escalada tradicional, montserrat, barcelona, conglomerat, vinya nova, pollego est, climbing, sud, ressenyes, funklimbs

Ens decidim a tastar aquesta contundent i maca via del vessant est del Pollegó Oriental. Oberta en solitari i amb molta determinació per en Ricard Darder.

APROXIMACIÓ
Aparquem a la Masia Vinya Nova. Agafem la pista, direcció a Collbató i prenem un corriol a l’esquerra, que està a l’altura d’una porta de pedra i que puja pel Torrent de les Artigues. Quan el camí es bifurca, nosaltres hem d’anar cap a la dreta, seguim uns metres més amunt i passem pel costat de la via Son de la llarga. La Richard in Chains està uns metres més amunt. A la dreta d’un característic arc taronja.

OBSERVACIONS
Les tres primeres tirades ens han semblat exigents i mantingudes, sobretot la segona, ja que toca escalar entre assegurances, cercar la millor traça i gestionar bé les cordes per reduir el fregament. El tercer llarg és un flanqueig aeri, un artificial desplomadet, i la cirereta del pastís: una sortida d’estreps en flanqueig, que ens deixarà ben satisfets.

DESCENS
Una vegada arribem al cim, anem buscar els ràpels de la Son de la Llarga. Pugem fins al coll, on trobem una traça cap al sud, que ens mena a la primera instal·lació de rapel. El primer de 55m. I després un altre, també de 55m ben volat i emocionant. No recordo si hi ha la possibilitat de fer un rapel més per tal d’evitar que les cordes es quedin enganxades.